Lancering van een label

22Dec09

Leuk hoor, een eigen merk beginnen. Vast de natte droom van menig ontwerper. Maar hoe doe je dat in een museum?

Hoe positioneer je je merk? Wie betrek je erbij? Welke ontwerpers doen mee? Waar ga je je producten verkopen? Hoe ga je de distributie doen? Welke oplages ga je mee werken? Zomaar wat vragen die dan langskomen.

Als eerste heb je natuurlijk leuke, goede producten nodig die in de lijn passen van wat je wilt uitstralen. De prachtige “Olifantkan” van Arnout Visser was het eerste object dat in wat grotere oplages gemaakt is, in Kitengela in Kenia, en dat we kunnen gaan verkopen in onze nieuwe lijn.

Olifantkan van Arnout Visser

Olifantkan van Arnout Visser

 Een prachtig project, echt maatschappelijk verantwoord ondernemen door onze ontwerp-kennis te exporteren en het gemaakte resultaat (van gerecycled glas) weer te importeren. Maar 1 product is nog geen label, nog geen lijn. Daarom zijn we nu bezig met een lamp van Chris Kabel, nog een lamp maar dan van Piet Hein Eek, een waterkan van Niels Klavers & Astrid van Engelen en een urn van Peik Suyling…

We hebben dus als het goed is straks een lijn met 2 kannen, 2 lampen en een urn. Als dat het leven niet perfect samenvat!

Advertisements


No Responses Yet to “Lancering van een label”

  1. Geef een reactie

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s