Humor haas

11Jan10

Na een paar glazen wijn met vrienden, kwamen we erachter waarom we sommige andere kennissen niet echt leuk vinden. Kennissen die op zich wel aardig en vriendelijk zijn, maar ook religieus, fanatiek of juist erg into het alternatieve. Mmm… ik ben niet tegen religie of zweverigheid, maar het gaat bij mij mis als mensen denken de wijsheid in pacht te hebben. En daarmee hun gevoel voor humor verliezen, waardoor ze ook niet meer om zichzelf kunnen lachen. Terwijl dat het leven juist zo leuk maakt, en samenwerken draaglijk.

En ik zag gelijk een parallel met mijn werk. Omdat wij als klein museum teampje het zowat onmogelijke gaan doen de komende maanden, denk ik dat we elkaar heel erg te vriend moeten houden. Alleen als dat lukt, redden we het naar de eindstreep. En daarvoor hebben we relativeringsvermogen nodig, en dus de: Humor Haas!

Deze nieuwe mascotte voor de verbouwing heb ik uit mijn grote collectie konijnen getrokken (hij was toch al een ‘vreemde eend in de bijt’) en gaat nu dienst doen als goedmakertje voor alle fouten die we de komende tijd ongetwijffeld gaan maken met z’n allen. Zodat degene die met een chagerijnige rotkop aan het werk is, toch moet lachen als hij/zij de HH op het buro vindt…waardoor het leven weer net iets beter wordt. Of dat degene die even een dagje NIET wil lachen, en vooral ook geen commentaar daarover wil krijgen, de HH even op haar buro kan zetten. Dan weet iedereen: even niet storen….

Dus dit nieuwe jaar wordt mijn motto: meer lachen, vooral om mezelf!

Een heel vrolijk 2010 gewenst.

No Responses Yet to “Humor haas”

  1. Geef een reactie

Geef een reactie

