Vier generaties vrijwilligers

18Jan10

Toen ik bij het museum begon, was ik de jongste. Vond ik niet verwonderlijk, meestal haal ik de gemiddelde leeftijd met een decennium of wat naar beneden. Als je als 16-jarige als hobbies bonsai-snoeien hebt, en ook eens naar een klassiek concert gaat, heb je dat al snel. In het museum waren de meeste vrijwilligers natuurlijk van pensioen-gerechtigde leeftijd, dus ook daar was en bleef ik het jonkie.

Maar nu is alles anders: Saskia kwam er vorig jaar bij als collega, Marinke werd met 21 de jongste glasblazer en ineens doken er drie 19-jarige stagiairs op.

En afgelopen zaterdag op de vrijwilligersborrel werd het helemaal duidelijk: de jongste vrijwilliger is vier maanden oud! De zoon van twee vrijwilligers werd vol trots getoond, de oudste van ons team is in de tachtig, dus nu mogen we met recht zeggen dat we vier generaties vrijwilligers en medewerkers hebben….en ik ben zeker niet meer de jongste…

One Response to “Vier generaties vrijwilligers”

  1. 1 Renda

    Hoi Annalilly!

    Wat een leuke blog heb jij! Hier moeten wij gewoon altijd naar kijken!
    Wat een humor!

    Als je Régis bedoelde met de trots getoonde zoon tijdens de borrel moet ik je teleurstellen dat de vader geen vrijwilliger is bij St. Glas, wel voor andere zaken maar (nog) niet voor glas.
    Régis is vandaag 2 maanden en 4 dagen, dat je hem al 4 maanden wilde geven is helemaal perfect. Wij vinden hem ook al groot! (dit natuurlijk vergeleken vanaf de geboorte.)

    Ik kijk er naar uit om weer bij St. Glas te zijn. Moederlief wil wel oppassen…. juist er zit een maar aan! Ze is enkel kids van 8 pond bij geboorte gewend, wij voeren al aardig bij in de hoop dat ze het snel aandurft om op te passen. Helaas woont de andere oma een beetje te ver om op te passen.

    We houden je blog in de gaten hoor!

    Groetjes R 3


Geef een reactie

