Mijn eigen huisje…

03Jun10
De komende tijd ben ik heeeeeel veel in Leerdam, dus dan is vier uur reistijd met de trein of in de file, erg onhandig. Natuurlijk kan ik ook om zes uur ’s ochtends naar Leerdam rijden, en om tien uur ’s avonds weer naar Den Haag, en dan is het in totaal “maar” twee-en-een-half uur rijden bij elkaar (als je geluk hebt en de Brienenoordbrug staat niet open, en ze werken niet aan de weg, en er zijn geen onverlaten die hun auto scheef op de snelweg parkeren), maar toch is het niet erg efficient.
Daarom ben ik heel blij dat ik de komende tijd in onze ‘seniorenloft’, zoals we ons kleine huurhuisje genoemd hebben, kan blijven slapen. Het is sfeervol en in stijl ingericht (voor nog geen drie tientjes), door één van onze vrijwilligers, inclusief kanten gordijntjes, plastic bloemen en een eikenhouten tafel! Maar het bed is heerlijk en ik ben er erg blij mee.
De eerste nacht begreep ik nog helemaal niet waarom ze deze huisjes gaan slopen: ze zijn netjes onderhouden, hebben centrale verwarming, een basic keuken, superveel warm water en zelfs een tuintje! Ik ken vrienden die mindere plekken huren… Ja, het is klein, maar een dakkapel erop en een vaste trap  naar zolder, en je hebt een prima woning met twee slaapkamers, lijkt mij.  Maar de dag erop werden mij wat dingen duidelijk: het is ENORM gehorig (echt, ik ben blij dat mijn buurvrouw Mirjam niet snurkt), en het tocht als de neten. Ook is het kamertje waar hier een tweede bed in staat eigenlijk toch meer een bijkeukentje voor je wasmachine en vriezer, want in de keuken past-ie niet. Maar voor de komende maand is het een uitkomst, en ik voel mij er helemaal thuis.

 

Het is helemaal in de bejaardenstijl, inclusief plastic bloemen!

Maar met m'n eigen spulletjes op tafel voel ik mij helemaal thuis!

No Responses Yet to “Mijn eigen huisje…”

  1. Geef een reactie

Geef een reactie

