De eerste dagen opbouw

09Jun10

Afgelopen weekend zijn er in totaal meer dan twintig mensen komen helpen met de voorbereidingen voor de komst van de collectie naar het museum. Glasplaten sjouwen, glasplaten schoonmaken, vloeren soppen, vitrines verhuizen, deuren verplaatsen, de lunch verzorgen… er is heel hard gewerkt door heel veel mensen! Superbedankt allemaal, en je ziet echt dat vele handen licht werk maken. En dit is nog maar het begin!

Na de koffiepauze op zaterdagochtend werd door een aantal van hen de lift getest, wat resulteerde in een echte test: hoe kom je uit de lift als-ie stilstaat? Wat moet je doen om ‘m naar handmatig naar boven of beneden te krijgen? En is die noodtelefoon wel aangesloten? Gelukkig kwam ik erachter hoe ik hen kon bevrijden, en kon iedereen er hard om lachen, blij dat we het met elkaar konden proberen en niet op de eerste dag met een invalide bezoeker die klem komt te zitten… Maar toen de lift het nog drie keer begaf, heb ik de monteur maar gebeld.

Teamoverleg! (of is het koffiepauze?)

Gelukkig kon ik de liftmonteur overtuigen dat we hem op zondag nodig hadden. Toen hij er was, en de lift het wel deed, was ik minder gelukkig… Maar na twee keer op-en-neer was het raak: de liftmonteur zat vast in de lift. Bjorn uit de Achterhoek is daarna vier uur bezig geweest met de reparaties, hij heeft onderdelen vervangen en olie toegevoegd, en mij een snelcursus ‘liftstoringen’gegeven. Dus als iemand wil weten hoe je zekeringen vervangt, de lift reset, de stroom eraf haalt of handmatig het platform naar beneden krijgt: vraag het mij, ik weet nu ALLES!

No Responses Yet to “De eerste dagen opbouw”

  1. Geef een reactie

Geef een reactie

