Zwart gat? Zonnige dag!

24Jun10

Langzaam begint op deze eerste vrije dag in vier weken door te dringen dat het museum open is. Dat er bezoekers zijn, die ook blij en enthousiast zijn. Dat we eindelijk een horeca gelegenheid hebben (Cochius’ Keuken), die voor goede koffie en thee zorgt. En dat nu de volgende fase aanbreekt: overdragen van mijn kennis aan anderen, en zelf beginnen met het project “emigratie”. Langzaam aan zal dus ook deze blog meer gaan over dat project, en mijn belevenissen in kiwi-land, dan over het museum. Voor sommige leuk, voor anderen minder interessant. Dus wie afhaakt: blijf het museum volgen via de blog van Arnoud op de website (www.nationaalglasmuseum.nl), of via twitter (zoek op: glasmuseum).

En wat doe je dan op zo’n dag? Na het uitslapen bleek het vooral een dag van VOL en LEEG te zijn. De koelkast was leeg, de koekjes& snoeplade was vol, de wasmand vol, de mailbox bleef leeg (mijn collega’s vonden dat ik ook een vrije dag verdiend had!). Verder heb ik een hoop achterstallig onderhoud weggewerkt. Onderhoud aan het huis (wist niet dat thee kon schimmelen in de theepot, brrrr…. zegt iets over mijn theeconsumptie ten opzichte van die van mijn man), aan mijzelf (zomerschoenen gekocht, naar mama’s graf geweest), aan ons samen (een bak vol vitamines in de vorm van een salade en toetje van aardbeien gemaakt) en aan mijn karma (oudere man geholpen die met drie schilderijen aan het sjouwen was, waar hij net zijn arm niet omheen kreeg).

Wat een zalige zonnige zomerdag… zou ik bijna gaan missen dit! Oh nee, dat is waar, het is daar 30% zonniger dan hier….niks missen dus, alleen nog meer genieten.

No Responses Yet to “Zwart gat? Zonnige dag!”

  1. Geef een reactie

Geef een reactie

