Bijna af

10Aug10

Het lijkt wel of er elke dag meer overeenkomsten tussen mijn leven en dat van het museum ontstaan… het is bijna eng! Zo kijk ik op dit moment thuis aan tegen een grote stapel metalen traptredes, waar “binnenkort” een trap van gemaakt gaat worden, want ons huis is immers “bijna af”… En in het museum ben ik net aan het plannen dat “binnenkort” er van alle oude Lundia-planken weer nieuwe, praktische stellingen gebouwd gaan worden, want het museum is immers ook “bijna af”!

Het grote verschil is natuurlijk (behalve de 500 bezoekers per dag!) dat we thuis met z’n tweeen aan het werk zijn, en in het museum gelukkig met veel meer. Op maandagen het “klusteam”: voor alles wat gedaan moet worden wat niet tijdens openingstijden kan, zoals TL balken in vitrines vervangen, nieuwe lampen ophangen, de stapels GLASmagazines bijvullen (we zijn al vier pallets lichter!), soppen en zuigen.

Maar toch mis ik een beetje de echte hektiek van het opbouwen. Niet dat er nu niets te doen is: het record van ellende was op een zondag: ontplofte toiletten, een dame met hyperventilatie, een gebroken lamp (gelukkig geen collectie) en dat tussen de zeshonderd bezoekers door. Maar nu zijn er nieuwe rioolbuizen, hebben we een mooie afstap, weten de mensen van de publieksdienst de antwoorden op de meest vreemde vragen en wordt het bijna saai!

Dus ik stort mij deze laatste weken van mijn officiele Leerdam-tijd nog even in de laatste loodjes, want je weet: het is “bijna af”!

Groet uit een zeer regenachtig Den Haag,

Annalily

One Response to “Bijna af”

  1. 1 Marleen Kuiper

    Hallo Annalily,

    Ik vind het zowaar jammer dat het ‘bijna af’ is. Ik vond het erg leuk om je blog te lezen. Keep up the good work zou ik zeggen :-).

    Hartelijke groet,

    Marleen


Geef een reactie

