Waanzinnige weken

07Okt10

Nee hoor, emigreren is helemaal niet moeilijk. En een huis verkopen ook niet. Vooral niet als je de partner bent van ondergetekende! Terwijl Anko dagelijks heerlijk op z’n werk kan uitrusten, zwoeg ik van 8 – 6 aan wat mensen zo enthousiast “de laatste loodjes” noemen. Onder dat lood valt onder andere: het schilderen van de nieuwe achterdeur met kozijn op 3,5 meter hoogte, het bouwen van de trap naar het balkon, het schilderen van de achtergevel… En had ik gedacht lekker te kunnen uitrusten na mijn vertrek bij het museum: forget it but, om maar eens een lekkere jaren ’70 vertaling te gebruiken.

En wie mij kent, weet dat ik nou niet uitblink in motorische handigheid. Dus ik ben:

  • 1x van de trap gevallen
  • 1x met ladder en al omgevallen (dat is echt een kunst, waar ik erg trots op ben is dat ik net langs onze nog-te-verkopen auto geschampt ben!)
  • 2x op m’n knieen gevallen met twee dozen in m’n armen. Ook bijzonder dat ik daar blauwe plekken aan mijn KIN aan over heb gehouden (probeer het eens…)
  • een RSI achtige carpaal-tunnensyndroom aan m’n polsen heb gekweekt door de vloer te boenen…

 Boehoehoeeee! Maar het heeft resultaat gehad: het huis staat te koop, voor een prachtig bedrag, dat als we dat ervoor krijgen, we eerst even laveloos aan de champagne gaan… (voor wie denkt dat we dan miljonairs zijn: helaas, na aftrek van verbouwkosten en hypotheek wil ik nog niet terugrekenen wat 7,5 jaar verbouwings-weekenden heeft opgelevert. De laatste keer dat ik dat deed kwam ik op een deprimerende 2,30 euro per uur…).

Hoe dan ook, het is prachtig en we hopen dat het snel gekocht wordt door iemand die het net zo leuk vindt als wij… alleen hoeft die persoon er dan niets meer aan te doen!

De plaatjes: http://funda.nl/47828286 en nog eentje hieronder.

begane grond van ons woon werk atelierpand


One Response to “Waanzinnige weken”

  1. 1 geertje

    die lampen doen het hem, wat een eye catchers!
    heel veel succes met de verkoop – ik zou hem zo overnemen dit huis – ware het niet dat we in haarlem blijven….
    geertje


Geef een reactie

