En wat doen jullie zo de hele dag?

07Feb11

… is een vraag die we nu steeds vaker krijgen, sinds we niet meer officieel op vakantie zijn. Een kleine greep uit wat ons bezig houdt:

  • afgebroken vulling in een kies -> vind een tandarts. Dit kost letterlijk een hele dag, want ik wil er eentje die wat er nog over is van mijn deerniswekkende gebidje, met veel liefde en respect behandelt… En met de modernste middelen, dus hij moet een website hebben, zonder advertenties voor “White Smiles” (= afvijlen van goede tanden tot een ‘mooier’ plat vlak) en zonder chinese vertaling, de arts mag  niet te  oud zijn, en goede recensies krijgen van andere internetgebruikers. Dat is me nogal wat, in dit land-van-de-gouden-gids!
  • vier cursussen, bij de locale middelbare scholen. Vanaf volgende week 7x Maori les, 2x les “lean about the Treaty of Waitangi  in a friendly, non-threatning environment”, 1x “compost making” en 3x kayak-les.
  • vrijwilligerswerk, zie “Ark in the Park” maar ook voor “Forrest and Birds”
  • nieuwe website voor Nieuw Zeeland, www.artants.co.nz, de website van Anko is nog in wording
  • boeken lezen! Sinds ik lid ben van de bieb hier, probeer ik alle boeken waar een “NZ” op staat, te verorberen… liefst in enigszins chronologische volgorde. Ik ben nu bij de jaren ’30…. wisten jullie dat er niet alleen in Amerika, maar ook hier in Nieuw Zeeland zo’n armoede en werkeloosheid was, dat er op het hoogtepunt in 1933  meer dan 100.000 mensen fulltime of part-time via de staat aan het werk gehouden werden? Ze deden onderhouds & verbeteringswerk dat ze anders niet gedaan zouden hebben, zoals het ” fencing, ditching, drainage works, land clearing, river-protection works, street formation, etc.” Het was vooral voor ongetrouwde mannen, die in ‘werkkampen’ ergens out in de bush gestationeerd werden…. En dan te bedenken dat er iets minder dan 10 jaar later Europeanen geronseld om naar Nieuw Zeeland te komen omdat ze te weinig mensen hadden…
  • ik schrijf me op elke vacature waar het woord “art” in voorkomt (behalve als deel van “pART-time”)
  • ’s avonds een  uurtje Maori TV, erg grappig. Best professioneel maar met een gezellige ‘ons-kent-ons’ mentaliteit, waarbij een panel van wijze dames en  heren advies geeft over huishoudelijke zaken (broer drinkt, kind wil niet naar school, schoonzus roddelt) en tussen twee adviezen door gezamelijk in gezang uitbreekt. (www.maoritelevision.com)
  • en dan gaan we zo nu en dan natuurlijk lekker naar het strand, wandelen we in de bush en doen we een fanatieke poging om te fietsen.  En vanuit huis werken is vreselijk zwaar werk, dat zie je maar weer ; )

Groetjes, Annalily

One Response to “En wat doen jullie zo de hele dag?”

  1. 1 Yolande Wientjes

    Hee Annalily, leuk je weer gevonden te hebben!! Had je wel gemaild naar Artsants maar dat werkt blijkbaar niet meer. Je Blog was ik even uit het oog verloren.

    Leuk om te lezen wat je allemaal doet. Ik ben zelf ook aan het ‘integreren’ met lessen Duits en heb een baantje aangenomen als stadshostess in Düsseldorf. Heel leuk, zit nu in een klasje van 12 personen waar ik alles wat er nodig is leer en lees over Düsseldorf.
    Aangezien ik nog geen creche voor Sophia heb is het een heel creatief geregel met opvang door vrienden en buren. Ik heb heel weinig tijd voor iets anders dan kind en studie dus het huis blijft de komende weken maar een beetje vies. Ik hou je op de hoogte en tot snel,

    Yolande


Geef een reactie

