Twee emmertjes eten halen…

16Mrt11

Het koken op electra is absolute ramp… en zo’n keukenprinses was ik toch al niet! Als je water wilt koken voor je rijst of pasta, moet je dat ongeveer de dag van te voren bedenken. Omdat ik gewend ben pas een half uur voor het eten te beginnen over eten te denken, gaat dat dus niet helemaal van een leien dakje. De afgelopen weken hebben we dan ook gered met noodgrepen varierend van eten om een uur of tien ’s avonds, uitwijken naar soep & brood en even snel Fish & Chips halen. Nu ik echter als vrijwilliger bij Ooooby werk (Out of our own back yard: locale groente & fruit in een doos thuisbezorgd) en uitbetaald wordt in Ooooby boxes, zal ik er toch aan moeten geloven: de uitgedroogde blaadjes silverbeet in de koelkast werken snel op je schuldgevoel!

De donatie van een magnetron heeft een stuk geholpen, maar vooral de vonst van de “steam cookers” maken mijn leven een stuk makkelijker. Het zijn plastic emmertjes met deksel en ventilatie-knop, en een plastic roostertje onderin. En je kan er rijst, aardappels, silverbeet, mais, alles in koken en stomen binnen een minuut of tien! Helemaal geweldig…. alleen ziet het er niet uit:

 

Het enige probleem is dat ik nog even moet leren alles in de juiste volgorde achter elkaar in de magnetron te doen… een maaltijd van eerst aardappels, dan rode kool en als laatste de appelmoes is niet echt aan te raden.

Groeten uit Down Under, Annalily &  Anko

One Response to “Twee emmertjes eten halen…”

  1. 1 geertje

    Ha die ken ik hoor, die kan je ook in Nederland kopen, daar hoef je niet de hele wereld voor over te reizen. Ze zijn hier te koop in en veel mooiere uitvoering bij de toko, voor het makkelijk rijststomen.


Geef een reactie

