When it rains, it pours….

02Jun11

Een lekkere engelse uitspraak die zoveel betekent als “eerst een hele tijd niks, dan alles tegelijkertijd”. Vaak heeft het een negatieve connotatie, maar in dit geval neem ik de positieve variant: verhuizing, werk, sociaal leven…

We zijn aan het schilderen (ik), timmeren (Anko), sjouwen (beiden) en aan het inkopen (beiden met frisse tegenzin). Want behalve een ladder, emmers verf, rollers, afplaktape etc enz moeten we ook nog gaan shoppen voor:  een spiegel, vuilnisbak, koelkast, vriezer, föhn, strijkijzer, magnetron, handoekenhaakjes, WC eend, schoonmaakazijn, wasmand en zeephouder. Gelukkig blijkt al snel dat je ook prima zonder kan, vooral als je al zes maanden zonder doet…

Behalve dus deze gezellige huis-activiteiten heb ik een interview gehad voor tolk voor het Ministerie van Arbeid, was een erg leuk gesprek dus ik ben betaald om ook de mini-cursus te volgen: 3 uur lang luisteren naar hoe het ministerie in elkaar zit en met watvoor zaken je te maken kan krijgen (vnl vluchtelingen, asielzoekers en vrijbuiters). Of er ooit iemand tussen zit die wel Nederlands, maar geen Engels spreekt? Ik vraag het mij af…. In ons groepje was ook een Canadese die Lets spreekt, heel veel Indiase dialecten, een Roemeen en een Vietnamees. “Rare languages”, oftewel rare talen allemaal!

Ook ga ik voor een PR buro “Noodles” (www.noodleshq.co.nz) wat PR activiteiten ontwikkelen voor hun klanten (een aantal non-profits en kunstenaars), mag ik volgende week gaan praten over een project om tuinen aan te leggen waar mensen met een dwarslaesie groenten in kunnen kweken voor de Ooooby box (www.ooooby.com) en netwerk ik mij verder helemaal te pletter. Fotografen lopen hier met bosjes rond, of ik kom ze gewoon overal tegen, dat kan natuurlijk ook, dus nog even en ik begin m’n eigen fotografen-netwerk. Morgenavond de opening van Cognizance, een foto-tentoonstelling die ik help promoten & organiseren met Dreama en Mark McFaydon (www.222leaves.com/exhibition.html).   Daarnaast ben ik net ‘gekoppeld’ aan een mentor die mij in 16 weken à 1 uur per week gaat leren hoe de Nieuw Zeelandse samenleving in elkaar zit. Nou was ik haar al een keer tegengekomen, en het is een leuk mens, dus dat gaat wel goedkomen. (http://www.facebook.com/#!/BevanChuang).

Tussendoor een bezoekje van Arletta en Philip, Nederlandse mensen die net twee weken geleden geemigreerd zijn. Erg grappig, ik kan hen zoveel informatie geven dat ik het gevoel heb hier al eeeeeeeuwen te zijn! Ook zij houdt een blog bij: http://arlettaenphilipinnieuwzeeland.blogspot.com/2011_04_01_archive.html, als je eens een andere opinie wilt horen over dit gekke land ‘down under’.

Ik vraag me af waar ik de tijd vandaan moet halen om te solliciteren! Ach, als het zo doorgaat is het misschien helemaal niet meer nodig…

Een hartelijke groet vanuit een huis vol verflucht, hmmmm, diep inhaleren, zo, dat voelt bijna weer als ons eigen huis!

(foto is van een muur die nog geschilderd moet worden…dit voor de niet-knutselaars onder ons!)

Annalily & Anko

P.S. Het digitale verhuiskaartje laat nog even op zich wachten. Wie ons adres met spoed wil weten: even mailen aub!

3 Responses to “When it rains, it pours….”

  1. 1 Arnoud

    Weet je zeker dat die muur in Nieuw Zeeland staat? Kan me herinneren dat jullie net zulke muren in Nederland hadden…

  2. 2 geertje

    Lijkt op nieuwzeelandse kunst, symbolen, primitief, betekent vast van alles, maar voelt vooral heel goed. Oh nee, dat was de voorstrijk op de muur. Ik zie je helemaal gaan daar in al je netwerk momenten. Ze moesten eens weten wat voor een goud ze in handen hebben. En als ze er niet achter komen, laat ze maar contact opnemen met ons hier. We kunnen ze het wel vertellen. Geniet van je onder en boven schilderingen. Liefs geertje

  3. 3 corien

    Zeg, als dat muurtje bij jou geklaard is, wacht hier in Den Haag ook een eetkamermuur op een laagje verf. Prima reden toch om even over te vliegen…….
    x corien


Geef een reactie

