Groeien en bloeien (niet te vertalen als grow and blow!)

16Jun11

Het is, tussen de heftige buien door, geweldig weer. Afgelopen weekend hebben we onszelf opgesplitst aangezien er op 1 dag 2 vrijwilligersclubs waren die onze aandacht & arbeid wilden: Anko is naar Ark in the Park gegaan om de laatste bakjes van dit jaar met gif te vullen, en ik ben naar Waitakere Rivercare gegaan om in een stukje voormalig grasland inheemse bomen en struiken te planten. In de zon, met de ‘gumboots’ in de klei en de handen in de aarde: geweldig!!! Toen er bij de lunch ter sprake kwam dat ik ook nog wel wat bomen en planten kon gebruiken in onze modderige aardverschuiving die doet alsof het een tuin is, was onze auto op slag 100 kilo zwaarder!

Voor de liefhebber: in de achterbak Kanuka (recent is ontdekt dat het een andere soort is dan de bekendere Manuka), op de achterbank vier soorten varens en grondbedekkers waaronder een Liberia, en op de passasiersstoel een doos vol “hen and chicken firns”, nog meer varens dus.

Voor de liefhebber van slapsticks: die had mij moeten zien worstelen. Want natuurlijk wilde ik meteen al mijn varentjes planten. En had ik mij niet bedacht dat ik daarvoor eerst een half gazon moest omspitten. KLEIGROND! Wat een plakkend gebeuren… Aangezien de tuin schuin naar beneden loopt, en je graag van boven naar onder wilt werken, en het net geregend had, kan je je wel voorstellen hoe ik aan het werk was. Onder het toeziend oog van Anko, die heerlijk binnen achter z’n computer zat te werken (en probeerde niet al te hard te lachen).

Het is in elk geval een start van onze nieuwe tuin! Nog maar 1188 m2 te gaan…                                            

Dikke modderzoen van Annalily met spierpijn

No Responses Yet to “Groeien en bloeien (niet te vertalen als grow and blow!)”

  1. Geef een reactie

Geef een reactie

