Wat wil je later worden?

23Aug11

Astronaut, brandweerman, dolfijnentrainer of agent: dat zijn nog eens beroepen waar je je wat bij voor kunt stellen als kind. Maar wat eigenlijk iedereen natuurlijk striekem wil worden, is mij nu eindelijk gelukt: ik ben officieel AMBTENAAR! Voor het eerst van mijn leven, helemaal hoe het hoort, in een ‘cubicle’ in een kantoortuin. Oftewel: je hoort je collega’s des te beter, maar je ziet ze in elk geval niet. En zelfs mijn raam heeft uitzicht op het enige dat de standaard ambtenaar nodig heeft: een levensgrote klok.

Maar dan nu de voordelen van dit werk: het is een gezellig team met een coordinator die zo mogelijk een nog grotere miereneuker is dan ik (ze leest gelukkig geen Nederlands!) en een baas met visie. Andere voordelen zijn dat die grote klok op de toren van het stadhuis zit, en we dus in het midden van Queen Street kantoor houden (het nieuwzeeuwse equivalent van de Dam). Een hele IT afdeling die voor je computer & bijgaande programma’s zorgt en een afdeling Support voor je post-its en je post: het is best een luxe na jaren alles zo’n beetje zelf bij elkaar geknutseld te hebben!

Nu nog even afwachten of ze ook leuke projecten voor mij weten te bedenken. De eerste is simpel: de verplaatsing van twee stenen stoelen naar hun permanente locatie in een park op Waiheke Island. Kwestie van aannemer bellen, afspraken maken met de kunstenaar en een feestje organiseren voor de “onthulling”. Kijken hoe lang ze denken dat ze mij daarmee zoet houden…

One Response to “Wat wil je later worden?”

  1. 1 Irene Hemelaar

    Goed nieuws, Annalily! Leuk 🙂 xxx


Geef een reactie

