Een doodgewone dag op het werk

16Mrt12

Mijn werk als ambtenaar bevalt nog uitstekend! Het uitzicht uit het raam is goed, altijd wat te doen buiten…. nee hoor, helaas geen raam in zicht dus gewoon hard aan het werk. Afgelopen tijd druk geweest met de openingen te organiseren van projecten van collega’s: zij hadden het zelf zo druk met de kunst, dat de opening er anders bij ingeschoten zou zijn. En ik vind ‘events’ zoals ze hier alles noemen waar publiek bij is, erg grappig om te doen. Vooral omdat er meestal een ‘blessing’, een ceremoniele inzegening bij hoort. Voor mijn eerste opening deden we dat zelfs twee keer: een keer bij zonsopgang (5 uur ’s ochtends, jawel) en nog een keertje met de hele buurt op het wat meer menswaardige tijdstip van 10 uur. En er hoort altijd catering bij, ook een voordeel van de Maori tradities: gezamelijk eten om het af te sluiten. Na drie openingen weet ik EN hoe ik een ‘health and safety plan’ moet schrijven, EN waar ik de beste cateraars kan vinden EN dat je van meer dan vier muffins toch echt misselijk wordt!

De eerste foto’s zijn mijn collega’s, daarna de lokale kapa haka groep, kids die traditionele waiata (liedjes) en Maori gebruiken leren. Omdat er na elke speech een waiata gezongen moet worden, hebben ze het druk met vier sprekers bij deze opening! Het kunstwerk is een moderne versie van een oude legende van Papa en Rangi, vader en moeder aarde. Kunstenaar is Whare Thompson, het werk heet “Te Ao Whanui”.

En jawel, bij beide openingen scheen de zon! Goed geregeld, toch?

Groeten van een Nieuwzeelandse kunst mier,

Annalily

No Responses Yet to “Een doodgewone dag op het werk”

  1. Geef een reactie

Geef een reactie

