Even in Nederland!

17Mrt12

Voor wie het nog niet meegekregen had: ik ben vanochtend hals-over-kop het vliegtuig het vliegtuig in gesprongen richting Nederland, om bij een van mijn beste vrienden te zijn wiens moeder plotseling is overleden. Behalve het in een marstempo inpakken van een klein koffertje op wielen, m’n afspraken van volgende week afzeggen en alles wat ik voor m’n werk kan doen op m’n laptop te zetten, was de meeste paniek het boeken van een ticket, op een website met de mededeling “there is only 1 ticket available for this flight”. Erg veel stoelkeuze was er dus niet meer….

Gelukkig kon Anko mij naar het vliegtuig brengen en zit ik nu ergens boven Australie (groot continent, dus tegen de tijd dat iemand dit leest, klopt het vast nog steeds). Vliegtuigen zijn echt massa vervoer tegenwoordig, in passagiers aantallen en in kilo’s: ik zit geplet tussen de twee dikste mensen van het vliegtuig. De dame links van mij is in elk geval nog vriendelijk en probeert zoveel mogelijk richting het gangpad te hangen in plaats van over mijn stoel, maar de man rechts van mij is een verschrikking. Met duidelijk andere culturele waarden rochelt en hoest hij dat het een lieve lust is, giet alle gratis alcohol naar binnen en was zeker de helft van zijn pinda’s kwijt ergens tussen onder z’n buik… waar hij zonder enige gene enthousiast naar ging graaien.

Verder werkt het ‘personal entertainment centre’ vandaag niet in dit vlieguig en vermengt de lucht van de opgewarmde “braised fish with black bean sause, seasonal vegetables and fried rice” zich met die van de toiletten…

Gelukkig is er één ding waar je bij Singapore Airlines op kunt vertrouwen: de stewardessen worden nog steeds geselecteerd op schoonheid en charme!

En ik prijs mij erg gelukkig met mijn gebrek aan lengte…heb ik tenminste nog enige manouvreerruimte voor mijn tenen…

Mocht iemand nog een kop koffie willen doen: stuur even een sms-je naar mijn Nederlandse mobiel: 0616282065.

tot snel of tot later, ben geheel het gevoel van tijd kwijt,

Annalily

One Response to “Even in Nederland!”

  1. 1 Geertje

    Zet hem op, goede reis, de koffie staat klaar.


Geef een reactie

