Het is officieel…

04Jun12

… ik ben een oude dame! De reden: als iemand vraagt: wat zijn je hobbies, dan zeg ik: “tuinieren”! Het begon zo onschuldig met een rand naast de voordeur waar wat plantjes in moesten… en het eindigde met drie ton tuinaarde, zes trailerladingen paardenpoep en meer dan 600 ‘native’ planten, bomen en struiken. Toen bleek dat miniatuur lavendelplantjes $3,50 per stuk kosten en ik er daar zeker 100 van wil hebben tussen de net geplante citroen-, mandarijn-, en sinasappelboom, heb ik maar een zakje zaadjes gekocht en die in hele kleine potjes gepland. En als je dan toch elke dag water moet geven, kan je net zo goed gelijk andere planten opkweken. Dus er staan nu zo’n 200 kleine potjes met zaadjes thijm, lavendel, hebe, flax, mint, peterselie en wintersla in de garage te ontkiemen. Ondertussen ben ik de Nieuw Zeelandse zowel als de Maori naam aan het leren van alles wat ik opkweek of plant of wiedt (die lieve klavertjes zijn hier een officiele pest met de latijnse naam Oxalis).

En leuk dat ik het vind! We hebben al vier volle weekends in de tuin doorgebracht, over het algemeen met prachtig weer. Zelfs het wieden is geweldig: het levert heerlijk voer op voor de konijnen. Als dat geen goede recycling is… Anko is nu nog hard bezig met het bouwen van een goede maat groentetuin aan de zonnekant van het huis (de vorige was aan de verkeerde kant: enorme tomatenplanten zonder tomaten, 1 pompoenplant en doorgeschoten broccoli). Nog even en we kunnen in de zomer niet op vakantie wegens “de tuin”. Gekker moet het niet worden….

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

 

 

(mocht dit nog niet voldoende bewijs zijn voor bovenstaande redenering: mijn collega heeft mij net geleerd bloemetjes te haken. En leuk dat ik het vind!)

 

2 Responses to “Het is officieel…”

  1. 1 Mariette

    Ach ik zie dat je voor de zekerheid wel een fles ´Roundup´achter de hand houdt. Kan je de hele boel vergiftigen als je er genoeg van hebt! En voor wat betreft dat haken: dan ben ik sinds drie weken ook een oud wijf want ik haak ook bloemetjes!

  2. 2 Saskia

    Haha, welkom bij het haak-gilde! De voorraad die jij me destijds gaf is nu bijna op: naast de mandjes (waar de katten graag op liggen) heb ik nog een kussen voor op de bank en een schoudertasje gemaakt.

    Ben zwaar onder de indruk van het tuinieren! Het lukt mij nog niet eens om de basilicumplantjes uit de winkel langer dan 2 dagen in leven te houden…


Geef een reactie

