Vrijheid blijheid

04Dec15

Na 4,5 jaar bij mijn huidige werkgever, de provincie/gemeente Auckland, heb ik mijn vrijheid weer terug! De komende weken nog betaalde vakantie, daarna pak ik de draad weer op met Art Ants. Projecten voor kunst, cultuur en natuur.

Uiteraard ga ik mijn geweldige collega’s enorm missing, en sommige projecten die nu nog halverwege zijn, maar hopelijk krijg ik nieuwe leuke projecten en zijn nieuwe collega’s net zo leuk…

“Time flies when you’re having fun” en het omgekeerde geldt ook, dus voor mij duurden de afgelopen maanden ERG lang. Een vage reorganisatie (we moeten meer projecten opleveren dus daarom gaan we van 12 mensen in de uitvoering naar 9 mensen plus drie managers) en een bijzonder onaangename manier van communiceren waren de laatste druppels in een emmer die al een tijdje gevuld was met twijfels aan het nut van deze baan en mijn bijdrage aan de organisatie.

Gisteravond het afscheid met een groepje gezellige mensen, niets mis mee. Maar tegelijkertijd stak het schril af tegen het afscheid bij het Glasmuseum. Bij beide organisaties was ik zo’n beetje 5 jaar betrokken en wat een verschil! Ik kijk nog altijd met verbazing terug op wat we daar met z’n allen tot stand hebben gebracht. De energie, de achtbaan van emoties en enorme hoeveelheid werk die iedereen erin stopte om het onmogelijke mogelijk te maken… dat blijft een geweldige herinnering.

Hopelijk kan ik mijzelf hier nuttig maken met projecten die de wereld weer een beetje beter maken: de natuur heeft hier alle hulp nodig die het kan krijgen en dit land is te mooi om je niet voor in te zetten.

Dus ik zal jullie op de hoogte houden waar ik terecht ga komen…

Maar nu eerst… VAKANTIE!

(PS Het is sinds vier dagen zomer, zonnig, warm, de groente die de tuin uitspringt… een goede timing dus!).

venkel

2 Responses to “Vrijheid blijheid”

  1. 1 Geertje

    Wat een goede stap Annalily. Je bent voor vrijheid en ruimte naar Nieuw Zeeland gegaan. Dus goed om dat ook zo te bewerkstelligen.
    En mocht het niet bevallen… wij waarderen je dus wel heel erg voor wat je doet. Je kan altijd terugkomen, en dan wordt het hier vast net zo’n feestje als bij de opening van Leerdam.

  2. 2 Olga

    Annalily
    Wat leuk voor je!!!
    Je hebt hier altijd met zoveel plezier aan je eigen bedrijf gewerkt dus ik denk dat het in NZ ook vast gaat lukken
    Veel vakantieplezier en daarna veel geluk met je nieuwe start
    Olga


Geef een reactie

