Boeren

20Mei12

We lijken wel boeren te worden: niet alleen sta ik de meeste weekends met m’n handen in de aarde, ook is de vraag “wat wordt het voor weer” ineens allesbepalend. Als het mooi weer wordt, ga ik met de motor, dus ’s ochtends m’n goede kleren in de tas, m’n motorkleren klaar om aan te doen, de wekker op “iets later” want met de motor ben ik sneller op m’n werk dan met de auto…  Als het gaat regenen, moet de wekker eerder, want dan ‘moet’ ik met de auto in de file. Dus moeten de goede kleren in de badkamer want vroeg op = donker en Anko staat later op dan ik. Als het matig weer wordt, is het gokken. Een beetje fout gegokt ’s avonds is of heel laat, of heel vroeg op m’n werk de volgende ochtend… heel heel laat als het de trein wordt, en ik niet op tijd bedacht had om Anko wakker te maken om mij weg te brengen naar het station. Dan is het ineens 20 minuten lopen, 55 minuten in de trein, dan nog 15 minuten lopen voor ik eindelijk aan de koffie mag op m’n werk.

Geen wonder dat ik de weerberichten nu strak volg, voor het eerst van ‘m leven!

En de zonsondergang… en de zonsopgang…

No Responses Yet to “Boeren”

  1. Geef een reactie

Geef een reactie

