Tuinieren – het experiment

01Apr13

13 feb 2012 vege garden (1)En op de zevende dag was er… GROEN! Precies een week na het inzaaien van de eerste bak, staan de radijzen (twee rijen in het midden) er al florisant bij, zijn de courgettes ontkiemd en de princessbonen (voorste rij) al een centimeter hoog. Omdat mij ervaring met tuinieren niet verder gaat de school-en-kindertuinen, plant ik alleen wat ik mij uit die tijd herinner. En wat op het pakje staat dat nog geplant kan worden. Dan moet het niet mis kunnen gaan, toch? Deze eerste resultaten zijn in elk geval bemoedigend, vooral die radijzen zijn zo motiverend, je ziet ze gewoon groeien. Op het pakje stond: kiem tijd: 1 tot 2 weken, na 4 tot 6 weken te oogsten. Nou dat gaat hier sneller, dat kan ik je nu alvast verklappen! Dus gelijk maar de tweede lading ingezaaid.

13 feb 2012 vege garden (2)De ochtend dauw imiteer ik door om 7 uur een er een kan water op te legen, Anko geeft ze ’s middags nog een keertje water en dan ben ik weer aan de buurt als ik ’s avonds thuis kom. Als ik een plantje was die zo’n behandeling kreeg, zou ik het ook goed doen 😉

One Response to “Tuinieren – het experiment”

  1. Wat goed! Ik kan niet wachten tot wij hier ook behaaglijke temperaturen hebben om in de tuin te gaan wroeten… Tot die tijd genieten we van jullie enthousiasme over de tuin.


Geef een reactie

